Home » Cultură » Alba ca Zapada s-a nascut in 1911

Alba ca Zapada s-a nascut in 1911

Publicat: 17.09.2007
La Hamburg, in 1890, Oskar Troplowitz a achizitionat de la Carl Beiersdorf compania cu acelasi nume, profilata pe produse cosmetice, de sanatate si adezive.

Designul a suferit o modificare radicala: cutia sofisticata si pretentioasa de pana atunci a fost inlocuita de una albastra, pe capacul careia erau scrise, cu litere mari, albe si indraznete, cuvintele NIVEA CREME. Promovarea a spart si ea tiparele vremii, afisandu-i pe „baietii NIVEA“ – trei pusti fericiti si sanatosi, a caror infatisare a castigat inimile publicului feminin. Tot atunci a fost lansat si un nou mesaj: „Nivea, alegerea ideala pentru intreaga familie.“ Für Haus und Sport Pe durata anilor ‘30, crema Nivea si-a consolidat imaginea de protector al pielii in aer liber. Beiersdorf a imbogatit gama cu o lotiune de bronzat, asa incat, curand, intre expunerea la soare si ingrijirea pielii s-a nascut o relatie de necesitate. Cu calendarul meteo Nivea, Beiersdorf a dat consumatorilor o idee despre starea vremii pentru perioade de cate doua saptamani.

Tot in anii ‘30 au fost lansate produse precum crema de ras si samponul. Protectia faciala a devenit o tema majora in programul de dezvoltare al Nivea, fapt exprimat prin logo-ul „Für Haus und Sport“. Frumusete – da, ideologie – ba Incepand cu 1934 si continuand pe toata durata celui de-al doilea razboi mondial, de promovarea Nivea s-a ocupat Elly Heuss-Knapp. Multumita eforturilor ei, mesajul Nivea a ramas neatins de ideologia nazista. Publicitatea aducea sub ochii consumatorilor fete cu coafuri scurte si tinuta sport, care afirmau normalitatea intr-o perioada de mari suferinte si frustrari.

Tot Elly Heuss-Knapp a fost cea care a promovat asocierea pozitiva dintre culorile marcii – alb si albastru -, cu aerul proaspat si stralucirea soarelui. Pe durata razboiului, marca Nivea a fost expropriata de majoritatea tarilor cu care Germania se afla in conflict. Ulterior, Beiersdorf s-a concentrat asupra reachizitionarii drepturilor asupra marcii confiscate, proces definitivat abia in 1997. Numai eu! In anii ‘50, optimismul si setea de viata care cuprindeau lumea s-au reflectat si in evolutia Nivea.

O data cu anii ’60, dispozitia publicului pentru calatorii si atentia indreptata asupra vietii personale s-au intensificat. Marca a redevenit simbolul ingrijirii ideale a pielii pentru intreaga familie, atat in casa, cat si in aer liber. O data cu anii ‘70, obiceiurile de cumparare s-au schimbat. Au aparut lanturi de magazine si mall-uri, iar Nivea a raspuns printr-o campanie publicitara masiva. Noul mesaj folosit este unul individualist: „Numai eu”. Incepand cu aceasta perioada, Nivea a devenit cea pe care o cunoastem astazi: unul dintre cele mai puternice branduri pe plan mondial, o prezenta nelipsita in viata noastra cotidiana.

 


Povestea Nivea a inceput cu descoperirea primului emulgator de apa in ulei, Eucerit, care facea posibila crearea unei combinatii stabile. In 1911, Troplowitz a inceput, in colaborare cu chimistul Isaac Lifschütz si dermatologul Paul Unna, producerea unei creme de piele bazate pe o astfel de emulsie.

In decembrie acelasi an, a fost lansata pe piata prima crema de piele cu efect de lunga durata. Troplowitz a botezat-o Nivea, de la cuvantul latin „nivius“, care inseamna „alb(a) ca zapada“. Prima cutie, fabricata din tabla, era decorata in stil art-nouveau, potrivit cu imaginea femeii din acele vremuri – fragila, eterica, delicata.

Eucerit Izolat de dr. Isaac Lifschütz dupa decenii de cercetari intense, acest emulgator se baza pe grasimea din lana oilor si permitea uleiului si apei sa se combine stabil. Inaintea descoperirii lui Lifschütz, produsele cosmetice se realizau din grasimi vegetale si animale cu descompunere rapida.

Sesizand marele potential al produsului sau, Lifschütz l-a numit Eucerit – „ceara frumoasa“. O revolutie la 1924 Primul razboi mondial a redus drastic vanzarile de cosmetice, care, la vremea respectiva, erau produse de lux. Pe de alta parte, in anii conflagratiei, tot mai multe femei s-au implicat in viata politica si sociala, emanciparea lor fiind marcata, printre altele, de castigarea dreptului la vot. Idealul de frumusete feminina s-a mutat de la tenul palid, aristocratic, la cel robust si vitalist.

Conditiile economice erau insa dure. In Germania, inflatia galopanta facea ca, spre sfarsitul anului 1923, o cutie de Nivea sa coste o suta de miliarde de marci. Principala schimbare in atitudinea companiei a survenit in 1924, cand s-a luat hotararea relansarii brandului printr-o noua imagine – prima relansare din istoria marke­tin­gului.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
China a dezvăluit un robot umanoid ultra-acrobatic a cărui talie se poate roti la 320°
China a dezvăluit un robot umanoid ultra-acrobatic a cărui talie se poate roti la 320°
Cel mai ploios an din istorie pentru orașul Paris
Cel mai ploios an din istorie pentru orașul Paris
Meteorologii au anunțat temperaturi de „gerul Bobotezei” la început de an
Meteorologii au anunțat temperaturi de „gerul Bobotezei” la început de an
De unde a venit jumătate din toată energia consumată de Crăciun în România?
De unde a venit jumătate din toată energia consumată de Crăciun în România?
Adept al francmasoneriei, acest avocat şi filosof de prestigiu a marcat profund istoria românilor. A fost un mare ADVERSAR al absolutismului habsburgic, fiind închis de trei ori
Adept al francmasoneriei, acest avocat şi filosof de prestigiu a marcat profund istoria românilor. A fost un mare ADVERSAR ...
O femeie însărcinată, înjunghiată de 14 ori pentru că a dat bacșiș prea mic
O femeie însărcinată, înjunghiată de 14 ori pentru că a dat bacșiș prea mic
România este una dintre cele mai sigure țări din lume, susține Ministerul Afacerilor Interne
România este una dintre cele mai sigure țări din lume, susține Ministerul Afacerilor Interne
NATO sporește prezența în Marea Baltică
NATO sporește prezența în Marea Baltică
Un bărbat a găsit o perlă într-o stridie cumpărată de la piață
Un bărbat a găsit o perlă într-o stridie cumpărată de la piață
De ce a fost ridicat Stonehenge? Iată ce spun cele mai recente cercetări!
De ce a fost ridicat Stonehenge? Iată ce spun cele mai recente cercetări!
NASA „aproape că a aterizat” pe Soare! Sonda Parker s-a apropiat la cea mai mică distanță de steaua noastră
NASA „aproape că a aterizat” pe Soare! Sonda Parker s-a apropiat la cea mai mică distanță de steaua noastră
Revoluție în medicină! Au fost dezvoltate primele microace imprimate 3D din lume
Revoluție în medicină! Au fost dezvoltate primele microace imprimate 3D din lume
O gaură neagră supermasivă a fost înclinată de un eveniment misterios
O gaură neagră supermasivă a fost înclinată de un eveniment misterios
Balenele pot trăi de două ori mai mult decât se credea, au descoperit oamenii de știință
Balenele pot trăi de două ori mai mult decât se credea, au descoperit oamenii de știință
Legăturile genomice dintre oamenii moderni și strămoși ar putea fi mai vechi decât s-a crezut
Legăturile genomice dintre oamenii moderni și strămoși ar putea fi mai vechi decât s-a crezut
(P) 3 sloturi inspirate din cultura pop: filme, seriale și trupe celebre
(P) 3 sloturi inspirate din cultura pop: filme, seriale și trupe celebre
O singură plimbare zilnică de o oră ar putea prelungi viața cu șase ore
O singură plimbare zilnică de o oră ar putea prelungi viața cu șase ore
Consumul zilnic de ceai sau cafea ar putea reduce riscul de cancer
Consumul zilnic de ceai sau cafea ar putea reduce riscul de cancer